Obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca dla podmiotów publicznych i instytucji realizujących zadania publiczne - Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli
Aktualności
Obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca dla podmiotów publicznych i instytucji realizujących zadania publiczne
Przypominamy, iż od dnia 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Ww. ustawa wprowadziła nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca .
Art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określa, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty,
o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:
1) organy władzy publicznej;
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Celem wprowadzenia tego obowiązku jest ułatwienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy osobom poszukującym zatrudnienia.
Prosimy o zapoznanie się z nowymi regulacjami i uwzględnienie obowiązku przy prowadzeniu procesów rekrutacyjnych.
Oferty można składać poprzez:
- portal praca.gov.pl ,
- wypełniony druk i przesłany na adres mailowy urzędu sekretariat@pup-nowasol.pl ,
- jak również złożyć osobiście.