25 maja 2020 r. do 07 czerwca 2020 r. TRZECI NABÓR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW - Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli

UWAGA
Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nowej Soli odbywa się po uprzednim umówieniu telefonicznym pod numerami telefonu 68 388 03 11, 68 388 03 12 


25 maja 2020 r. do 07 czerwca 2020 r. TRZECI NABÓR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW

Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli ogłasza trzeci nabór wniosków o dofinansowanie kosztów działalności gospodarczej dla przedsiębiorców jako wsparcie w związku z COVID-19. Dofinansowanie dotyczy przedsiębiorstw będących osobami fizycznymi, które nie zatrudniają pracowników i odnotowały spadek obrotów. Wnioski przyjmowane są od 25 maja do 7 czerwca 2020 roku.

Kluczowym warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów, porównując obroty dwóch kolejnych miesięcy w 2020 roku z analogicznymi miesiącami w 2019 roku. Na wsparcie mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy złożą wnioski w ciągu 14 dni od ogłoszenia naboru. Dofinansowanie będzie obliczane w zależności od wysokości spadku obrotów: 30% - 50% minimalnego wynagrodzenia, 50% - 70%, a 80% - 90%.

Przedsiębiorcy muszą też pamiętać, że koszty, na które ubiegają się o dofinansowanie, nie mogą być już sfinansowane z innych źródeł publicznych. Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy Praca.gov.pl lub w wersji papierowej. W przypadku wersji papierowej, należy dołączyć odpowiednie dokumenty, w tym umowę i oświadczenia.

Dla wniosków elektronicznych konieczne jest posługiwanie się wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Dodatkowe informacje oraz dokumenty do pobrania zostały udostępnione na stronie internetowej urzędu.

RPO kolor
LOGOPowiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli
ogłasza trzeci nabór Wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawanego na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.)

od 25 maja 2020 r. do 07 czerwca 2020 r.
 
Uwaga:

Zaleca się składanie wniosków w wersji elektronicznej przez platformę Praca.gov.pl
 
  1. warunek uzyskania wsparcia
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
  2. Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
  3. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
  4. Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
  5. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
  • co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*,
  • co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*,
  • co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*
*Wysokość minimalnego wynagrodzenia brutto to 2600 zł. Informacja o wysokości minimalnego wynagrodzenia w roku 2020 znajduje się w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r., z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1778).


 Zapraszamy do składania wniosków przedsiębiorców, których miejsce prowadzenia działalności znajduje się na terenie powiatu nowosolskiego. Wnioski należy składać:
 
     - w wersji elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl  (tarcza antykryzysowa) – wersja zalecana
    - w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej  (w godzinach 7:00 -14:00) umieszczonej przed wejściem do urzędu.

 
Uwaga

 - do wniosku składanego w wersji papierowej należy dołączyć umowę w 2 egzemplarzach podpisaną przez uprawnioną/e do tego osobę/y, wzór formularza pomocy publicznej, oświadczenie – załącznik nr 2 do umowy oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane).
- składając wniosek w wersji elektornicznej, umowa wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami (tj. wnioskiem i formularzem), jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Przedsiębiorca składając dokumenty w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji. Przedsiębiorca powinien zatem dołączyć plik pdf umowy pobrany ze strony i nie powinien podpisywać go odręcznie.

DRUKI DO POBRANIA TUTAJ  
 

Aktualności

24.10.2025

WAŻNA INFORMACJA DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O DOTACJE NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

UWAGA! Powiatowy Urząd Pracy przypomina, że od 27 października 2025 r. rusza nabór wniosków o przyznanie dotacji na podjęcie działalności gospodarczej.

Zdjęcie artykułu Dyżur Inspektora Okręgowej Inspekcji Pracy
23.10.2025

Dyżur Inspektora Okręgowej Inspekcji Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli informuje, iż w dniu 31 października 2025 r. w godz. 10:00-11:00 w sali 101 planowany jest dyżur Inspektora Okręgowej Inspekcji Pracy w Zielonej Górze.

23.10.2025

Spotkania konsultacyjne (on-line) założeń modelu zatrudniania wspomaganego osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli informuje, iż Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej realizuje projekt pn. „Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce”. Projekt realizowany jest w partnerstwie z Polską Federacją Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW) oraz Polską...

Zdjęcie artykułu Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce
21.10.2025

Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce

  „Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce” Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej poprzez Biuro Pełnomocnika Rządu ds.  Osób...

20.10.2025

Panel ekspercki badania „Barometr zawodów 2026”

W dniu 16 października 2025 roku w naszym urzędzie odbyło się spotkanie poświęcone opracowaniu prognozy „Barometr zawodów 2026”. Panel poprowadziły przedstawicielki Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Zielonej Górze, pod okiem specjalisty ds. badań i analiz z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, koordynatora ogólnopolskiego badania Barometr...

5,6%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec września 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 52.491,80 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz