Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli
ogłasza szósty nabór Wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawanego na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.)
od 06 lipca 2020 r. do 10 czerwca 2021 r.
Uwaga:
Zaleca się składanie wniosków w wersji elektronicznej przez platformę Praca.gov.pl
- warunek uzyskania wsparcia
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie*
Zapraszamy do składania wniosków przedsiębiorców, których miejsce prowadzenia działalności znajduje się na terenie powiatu nowosolskiego. Wnioski należy składać:
- w wersji elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl (tarcza antykryzysowa) – wersja zalecana
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej (w godzinach 7:00 -14:00) umieszczonej przed wejściem do urzędu.
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej (w godzinach 7:00 -14:00) umieszczonej przed wejściem do urzędu.
Uwaga
- do wniosku składanego w wersji papierowej należy dołączyć umowę w 2 egzemplarzach podpisaną przez uprawnioną/e do tego osobę/y, wzór formularza pomocy publicznej, oświadczenie – załącznik nr 2 do umowy oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane).
- składając wniosek w wersji elektornicznej, umowa wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami (tj. wnioskiem i formularzem), jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Przedsiębiorca składając dokumenty w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji. Przedsiębiorca powinien zatem dołączyć plik pdf umowy pobrany ze strony i nie powinien podpisywać go odręcznie.
DRUKI DO POBRANIA TUTAJ