Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli ogłasza drugi nabór Wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawane na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.)
od 11 maja 2020 r. do 24 maja 2020 r.
Uwaga: Zaleca się składanie wniosków w wersji elektronicznej przez platformę Praca.gov.pl
WARUNEK UZYSKANIA WSPARCIA:
-
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej.
-
Spadek przychodów jest rozumiany jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
-
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
-
Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce siedziby w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
-
Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
WYSOKOŚĆ PRZYZNANYCH ŚRODKÓW:
1. Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku przychodów:
-
co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia*, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
-
co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia*, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia*, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
* Wysokość minimalnego wynagrodzenia brutto to 2600 zł. Informacja o wysokości minimalnego wynagrodzenia w roku 2020 znajduje się w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r., z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1778)
2. W sytuacji, gdy organizacja pozarządowa skorzystała ze zwolnienia, w całości lub w części, z opłacania należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
3. Sytuacja, w której organizacja pozarządowa skorzystała z możliwości rozłożenia na raty lub przesunięcia terminu spłaty składek na ubezpieczenia społeczne, nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
4. Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące,
Organizacja pozarządowa jest obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania.
Wnioski należy składać do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce siedziby:
Wnioski należy składać:
- w wersji elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl (tarcza antykryzysowa) – wersja zalecana
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej (w godzinach 7:00 -14:00) umieszczonej przed wejściem do urzędu.
UWAGA:
Do wniosku składanego w wersji papierowej należy dołączyć:
- Załącznik nr 1 do wniosku tj. wzór formularza pomocy publicznej;
- Załącznik nr 2 do wniosku tj. kalkulator spadku przychodów z działalności statutowej oraz kalkulatory dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne;
- umowę podpisaną przez uprawnioną/e do tego osobę/y w 2 egzemplarzach;
- oświadczenie – załącznik nr 2 do umowy wypełnione według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane (wydrukowane, wypełnione, podpisane) - 2 egzemplarze do pobrania tutaj;
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane);
Składając wniosek w wersji elektronicznej należy dołączyć:
- Załącznik nr 2 do wniosku tj. kalkulator spadku przychodów z działalności statutowej oraz kalkulatory dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne;
- oświadczenie – załącznik nr 2 do umowy wypełnione według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane (wydrukowane, wypełnione, podpisane i zeskanowane) do pobrania tutaj;
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane);
- umowa - 08.05.2020 r. została wprowadzona zmiana na portalu praca.gov.pl, w ramach której we wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących tarczy antykryzysowej, osadzono na stałe pliki umów. W związku z tym wnioskodawcy nie muszą wykonywać czynności związanych z dołączeniem umowy do wniosku.
Jeżeli do składania oświadczeń zgodnie z KRS niezbędne jest współdziałanie dwóch osób, a wniosek przesyłany jest drogą elektroniczną, należy również dołączyć pełnomocnictwo. W treści pełnomocnictwa musi znaleźć się upoważnienie do zaciągania zobowiązań pieniężnych.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE (ZASADY UBIEGANIA SIĘ O UDZIELENIE WW. DOFINANSOWANIA) ORAZ DRUKI DO POBRANIA TUTAJ