Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli ogłasza trzeci nabór Wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagordzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.) od 25 maja 2020 r. do 07 czerwca 2020 r. Uwaga:
Zaleca się składanie wniosków w wersji elektronicznej przez platformę Praca.gov.pl Przypominamy o konieczności składania dokumentów podpisanych, kompletnie wypełnionych wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, na aktualnych wzorach (w dniu złożenia wniosku prosimy pobrać druki zamieszczone na stronie wskazanej w ogłoszeniu o naborze TUTAJ).
Prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe wypełnienie kalkulatorów i danych w nich zawartych (kolumny dotyczącej wieku pracownika oraz objęcia zwolnieniem ze składek ZUS), a także poprawne przeniesienie wyliczeń do wniosku.
ZAPOZNAJ SIĘ Z INSTRUKCJĄ WYPEŁNIANIA WNIOSKU
WARUNEK UZYSKANIA WSPARCIA: - Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
- Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
- Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Aby uzyskać wsparcie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
WYSOKOŚĆ PRZYZNAWANYCH ŚRODKÓW
1. Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów: - co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w rozumieniu ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zwanego dalej „minimalnym wynagrodzeniem", powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika*,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika*,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika*.
* Wysokość minimalnego wynagrodzenia brutto to 2600 zł. Informacja o wysokości minimalnego wynagrodzenia w roku 2020 znajduje się w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2020 r., z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1778)
2. W sytuacji, gdy Przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia, w całości lub w części, z obowiązku opłacania należności z tytułu składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzenia pracowników.
3. Sytuacja, w której przedsiębiorca skorzystał z możliwości rozłożenia na raty lub przesunięcia terminu spłaty składek na ubezpieczenia społeczne, nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
4. Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych Umową przez okres dofinansowania.
Wnioski należy składać do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy pracowników:
Wnioski należy składać: - w wersji elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl (tarcza antykryzysowa) – wersja zalecana
- w wersji papierowej poprzez operatora pocztowego lub bezpośrednio w urzędzie do skrzynki podawczej (w godzinach 7:00 -14:00) umieszczonej przed wejściem do urzędu.
Uwaga:
- Do wniosku składanego w wersji papierowej należy dołączyć:
- Załącznik nr 1 do wniosku tj. wzór formularza pomocy publicznej;
- Załącznik nr 2 do wniosku tj. kalkulator spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne;
- umowę podpisaną przez uprawnioną/e do tego osobę/y w 2 egzemplarzach; - oświadczenie – załącznik nr 2 do umowy wypełnione według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane (wydrukowane, wypełnione, podpisane) - 2 egzemplarze do pobrania tutaj;
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane). W treści pełnomocnictwa musi znaleźć się upoważnienie do zaciągania zobowiązań pieniężnych;
- Składając wniosek w wersji elektornicznej należy dołączyć:
- Załącznik nr 2 do wniosku tj. kalkulator spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne; - pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy (jeśli jest wymagane). W treści pełnomocnictwa musi znaleźć się upoważnienie do zaciągania zobowiązań pieniężnych; - umowa - 08.05.2020 r. została wprowadzona zmiana na portalu praca.gov.pl, w ramach której we wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących tarczy antykryzysowej, osadzono na stałe pliki umów. W związku z tym wnioskodawcy nie muszą wykonywać czynności związanych z dołączeniem umowy do wniosku. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE (ZASADY UBIEGANIA SIĘ O UDZIELENIE WW. DOFINANSOWANIA) ORAZ DRUKI DO POBRANIA TUTAJ